:: Çizgi Roman Okurları Platformu ::

http://groups.yahoo.com/group/croplatform/

Nakazava Söyleşisi

Posted by croplatform Temmuz 27, 2007

  Nakazava

Yalınayak Gen, TUDEM tarafından ülkemizde basılmayla dağıtım arasında geçen süreçte herhalde en çok tanınan ve hakkında yazı yazılan çizgi roman oldu! İşte Kurtaran_Adam nikiyle yazan arkadaşımızın resimliroman.net için tercüme ettiği bir Nakazava söyleşisi de bunlardan biri. Bu söyleşinin bir bölümü çevireninin izniyle paylaşıma konulmuştur:

Keiji Nakazawa: 22 yaşına geldiğimde daha fazla sabrım kalmamıştı. Artık tam zamanlı manga çizmem gerektiğine karar vermiştim ve böylece Tokyo’ya gittim. Sene 1961 idi. Yanaka semtinde üç kişiyle paylaştığım bir oda kiraladım ve eskizlerimi bir yayıncıdan diğerine taşımaya başladım.


Alan Gleason: Davet mektubu ya da buna benzer bir şey aldınız mı?


Keiji Nakazawa: Hayır. Davetsiz bir misafir gibi kapılarından içeri girdim ve yayıncılardan çalışmalarıma bakmalarını istedim. Çoğunluğu; “İlginç görünüyor, daha fazla yapıp bir daha gel” gibi cevaplar verdiler. Sonunda, aylık Shonen Gaho dergisi ile başlangıcımı yaptım. Aslında oldukça hızlı oldu, iş kaptığımda Tokyo’ya geleli sadece bir yıl olmuştu. Çizgi romanımın ismi “Kıvılcımlı” idi. Araba yarışı ile casusluk entrikalarını kombine eden bir çalışmaydı.



Alan Gleason: Araba yarışı ile casusluğun ilgisi neydi?


Keiji Nakazawa: Bir yarış takımı diğer takımın araba dizaynlarına ait sırları çalmaya çalışıyordu. Shonen Gaho‘da bir yıl devam etti. Daha sonra Uchu Jirafu (Uzay Zürafası) isminde kısa bilim kurgu serisine başladım. Bütün bu seriler bittikten sonra Naoki Tsuji’ye assistanlığa başladım. Kendisi iyi tanınmış bir çizgi romancıydı. Bu zaman zarfında ayrıca Kodansha Bokura [We], Shonen Sunday ve Shonen dergileri için de kısa işler yaptım. Bilim kurgu, beyzbol, samuraylar, aklınıza gelecek her türde iş yaptım ve hepsini de çizmekten hoşlandım, elimi her işe alıştırdım.

Devamı ve tamamı – Nakazava söyleşisi

Yorum bırakın